Avondliedeke Marcel Breyne

Avondliedeke
Marcel Breyne

Een verre.. verre vedel deunt
Een klagend avondlied.
Diep in mijn arrem harte kreunt
Mijn jarenoud verdriet.

Een late… late vogel vlucht
Mijn eenzaam huis voorbij.
Langs land en lane zinderzucht
Mijn droevig zielsgeschrei.

Een rozig. . rozig wolkje wijkt
Vlug vóár den naren nacht.
Naar verre, vreemde randen reilt
Mijn helder, schoon gedacht.

De. vedel zwijgt… en alle bei
Zijn weg in ’t wijde west
ik voel het toch zo ijl om mij
Te huis ach, thuis is ’t best !
Göttlingen„ 16-51916

Postkaart verstuurd rond 1912

Geef een reactie

