Ach.! Kon ik… Pieter Mertens

Ach kon ik u kussen en kozen,
Mijn liefje., mijn enige schat
Wat gaf mij een wereld van bozen.
Ik koosde en kuste mij zat

Wat kon me die rommel dan schelen
Dat ijdele domme gedoe
Ach! Kon ik mijn lieveke strelen
Ik koosde en ik kuste mij moe

Ik hoore den wind in de bomen.
Die gaat naar mijn lieveke heen.
Ik wilde op een windeke komen.
En kussen heur mondeke kleen

Maar komt weer eens vrede in den lande.
Dan zoek ik  mijn lieveke weer;
Dan leggen we handjes in handen.
En kozen en kussen we weer.

nieuwjaarskaartje verstuurd 1913

Geef een reactie

